03537276200 info@crocodile.ir برای سفارش یا خرید محصولات با ما تماس بگیرید

نایلون شیرینک یا شیرینگ یا شرینک؛ کدام صحیح است؟

شیرینک یا شیرینگ؟ به نظر شما کدام صحیح است؟ شاید هیچ کدام و شرینک صحیح باشد! بسیاری از صنایع بسته بندی و حتی تولید کنندگان این محصول بین کلمه شیرینک یا شیرینگ در مفهوم ان دچار شک و شبهه هستند. بسیاری می گویند نایلون شیرینگ و برخی هم میگویند شیرینک! جالب است که کمتر کسی شرینک را استفاده می‌کند ما در این مطلب به طور کامل در این مورد بحث خواهیم کرد.

متاسفانه در گفتگوی محاوره ای و عامیانه به واژه صحیح شرینک، شیرینگ یا شیرینک می گویند. حتی اگر انواع وب سایت های فارسی را نیز مرور کنید به واژه شیرینگ بیشتر از شیرینک برخورد خواهید کرد و کمتر کسی اصلا از واژه شرینک استفاده می‌کند.

شاید اغلب صنعتگران و حتی تولید کنندگان به این نکته توجه نکرده باشند که با توجه به واژه لاتین Shrink، نوشتار و تلفظ صحیح این کلمه شرینک است. پس در اصل جملاتی مانند نایلون شیرینگ و نایلون شیرینک و ….نادرستند و نام درست طبق تلفظ لاتین این کلمه شرینک است.

از طرفی به دستگاهی که برای بسته بندی استفاده می شود شرینک پک میگویند که البته نمی توان خرده ای به این موضوع گرفت. در لاتین به این دستگاه Shrink Wrap گفته می شود اما پک هم انقدر ناصحیح نیست و چون در کشور ما و بسیاری از نقاط جهان پک کردن یا pack به معنی بسته بندی جا افتاده واژه شرینک پک چندان غلط محسوب نمی شود. اگرچه استفاده از شیرینگ پک و شیرینک پک به خاطر اشتباه در shrink صحیح نیست.

با این حال به خاطر تلفظ مشکل شرینک در کشور ما و جا افتادن واژه شیرینگ بین اکثر اهالی و رقابت بین وب سایت های فارسی زبان ما نیز چاره ای جز این نداریم که در مطالب خود از واژه های شیرینک یا شیرینگ استفاده کنید و از تمام شما عزیزان و خوانندگان این وب سایت پوزش میطلبیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است!